En månad i Sverige, vad händer nu framöver?

Nu har jag varit hemma i Sverige i en månads tid och har hunnit med både julstök, nyårsfirande och skolstart under den tiden. I början var det svårt att ställa om sig till att vara här hemma igen. Dels att ställa om sig till kylan och mörkret men främst till den hysterin som rådde kring julhandeln. I början blev jag också ganska lätt irriterad på saker. Som när jag jag var på stan och se hur mycket pengar vi spemderar, likaså om jag hörde någon säga att någon särskilld mat var äcklig eller när jag hörde att min lillebror inte ville borsta tänderna en kväll. Detta la sig efter en vecka eller så. Dock ska jag ärligt erkänna att när man varit med om det jag varit med om så får man helt klart lite perspektiv på livet och ser på vissa saker lite annorlunda än man gjorde tidigare.  Vad jag också hunnit med sen jag kom hem är att jag intervjuats av Vimmerbytidningen igen. Det kommer publiceras nu på lördag så då kan ni läsa om mig där. Jag har också hållit en föreläsning för en organisation som bad mig föreläsa på deras årsmöte.Det var jätte spännande och jag tyckte det var jättekul! De verkade också uppskatta det och jag såg några tårar i ögonvrån på en del av dem så jag gissar att de även blev ganska berörda.  Det lär nog bli en och annan föreläsning nu framöver. Insamlingen kommer som sagt hålla på fram tills jag tar studenten. Spännande!  

Såhär såg det ut senast jag var med i tidningen. Det nya reportager publiceras nu på lördag.

Jag saknar barnen varje dag och jag är glad att jag har kontakt med Lejla och kan fråga hur de mår och så. Något som jag också uppskattar är att Lejla också har en blogg där jag kan läsa och se bilder på barnen. Vill ni också fortsätta följa barnen kan ni gå in här och läsa om dem -> www.vagabonds.se 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0