Flexibilitet är ett måste i det här jobbet..

Lejla passar Martin och Ricky idag också eftersom deras mamma fortfarande är på sjukhuset efter att hon födde en liten flicka igår. Det resulterade i att jag själv med barnen på Parian idag. Det är alltid en stor utmaning. Trots denna utmaning tänkte jag ändå genomföra vår planering för dagen så gott jag kunde. Temat för helgen är Sverige-tema och till det har jag fixat en film, musik och pyssel. Pippis jul, sveriges nationalsång och göra svenska flaggor.

När jag väl kom fram till barnhemmet i morse fick jag höra av barnen att det skulle komma "visitors" idag, alltså besökare. Jag var helt oförberedd på att det skulle komma besökare idag men det är inget att hänga läpp för, barnen tycker verkligen om besökarna så sverige temat får vi ta i morgon i stället. Hur stressade vi än är försöker vi i allafall alltid hinna med de dagliga rutinerna på barnhemmet. Därför satte vi igång med dem direkt. Barnen duschas, får rena kläder, äter frukost, har sångstund och sen borstar de tänderna.Liksom sist så kom besökarna ganska mycket försent men idag satte jag på lite musik så de fick dansa och sjunga lite tills de kom. 

Barnen ÄLSKAR musik. Dansa gagnamstyle och sjunga låtar på deras hemspråk är favoriterna. När jag ser dem stå och sjunga och dansa så känns de som att de skulle kunna vara vilka barn som helst. Jag kommer ju liksom själv ihåg hur jag satte på hög musik på stereon när jag var i deras ålder och rev av en "föreställning" hemma i mitt flickrum. Såhär kan de se ut när de har sin lilla "föreställning".

Besökarna lekte med barnen och så hade de med sig mat från den kända mat-kedjan Jolliebee. Barnen gillar det verkligen och när besökarna hade gått var alla uppe i varv och det var svårt att få dem att lägga sig och vila. Jag innan jag skulle gå hem fick jag många förfrågningar av barnen om jag verkligen ska åka hem i morgon. Även om det känns helt ofattbart för mig också så var jag ju tvungen att svara dem ja. Några började gråta men jag försökte intala dem att i morgon ska vi ha en rolig dag tillsammans igen och att de ska få en julklapp av mig. Det gjorde några av dem ialafall lite gladare och de släppte taget om mig och lät mig gå ut genom ginden.I kväll var jag ute och åt en hejdå-middag på en lokal resturang med de andra volontärerna i mitt hus. De är verkligen jätteroligt och jag är glad att jag har lärt känna dem! Tänk att jag verkligen åker hem i morgon, vart har tiden tagit vägen? Nu ska jag iallafall slå in barnens julklappar till i morgon, godnatt vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0