En riktig danslärare lär oss Gagnam style..

Idag kom det en danslärare på besök till Parian och lärde barnen dansa gagnam style.  Gagnam style är en av barnen på barnhemmets favoritsånger, lika så gatubarnens. Det är ofta den sjungs på och dansas till. I början var några av barnen lite blyga och vågade inte riktigt vara med och dansa framför läraren men efter ett tag deltog nästan alla.
Videon nedanför är den ordinarie musikvideon och dansen. Om ni kommer ihåg mitt inlägg om fängelsedansen så dansade även de Gagnamstyle. 
Den 15 december är det en stor träff för många av barnhemmen här i Cebu och då ska barnen få uppträda med den här dansen. Därför ska vi lägga mycket tid framöver på att träna på den samt julsångerna tills dess.  Dansläraren hade verkligen satt ihop en bra koreografi så att alla kunde vara med och det är otroligt hur snabbt barnen lär sig. Jag är ingen ballerina men jag hade också vädigt roligt när jag skulle försöka lära mig haha. Vi hörs i morgon igen, kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0